torsdag 11 juni 2015

SKOLAVSLUTNING



Skolavslutning och inget öga torrt.

Sånger och solsken och tårtor i långa rader.

Avtackning av skolbarn som slutar femman och går vidare till andra skolor och avsked utav förskolebarn som börjar i huset intill i förskoleklass till hösten.

Och alla sånger.
Fantastiska sånger.

Även om jag faktikst saknade alla gamla hederliga fina som DEn blomstertid nu kommer och Rönnedahl och hur han skuttade och alla andra vackra tårdrypande skolavslutningsånger.

Men det var fint.
Och litet och familjärt eftersom skolan inte är så stor.

Barnens första skolavslutning.

Det är stort.

Och med kunskapsnyckeln kring halsen stod hon där och sjöng och var stolt.

Med all rätt.

Härliga fantastiska barn, du har klarat första året på skolan, till hösten blir du en etta.

Det är så stort att jag smäller av.





Mamma, sa Alice i bilen. Vovven måste också få vara med på skolavslutning..
Och det fick han ju...



Fina fröken Jennie tackar av barnen som går vidare till Förskoleklass...








 Och jag, jag hittade en liten fin Ester i vimlet bland tårtor...



Karin och Lisa.

Dom mest fantastiska fröknarna man kunnat önska för sitt barn som började nollan.
Och sina muggar fick dom.

Och ja, jag klarade av att krama dom och tacka för detta året, utan att hulkande snörvla ner deras axel.

Det är sannerligen inte lätt att vara blödig.


Och så Alice, med sina härliga fina fröknar.

Malin, Marie, och så Jennie och Annsofie..icke att förglömma Vovven.











Den första skolavslutningen på Montessori.

Men inte den sista.

Kramar

Maja

Inga kommentarer: