måndag 12 oktober 2015

DATE NIGHT MED KÄRLEKEN



Vi tog en datenight mitt i veckan Kärleken och jag.

En sådan där vidunderlig lyx man kan unna sig när vi har våra dagar av vuxen tillsammanstid.

Dom där dagarna vi bara kan ägna oss åt at vara vi.

Slingra Fingrar, långa samtal, sena middagar som lagas tillsammans.

Den absolut bästa stunden kan jag tycka.

Att göra det tillsammans.




Så mitt i veckan av tillsammanstid utan barnen klädde vi oss fina och dinerade middag på Nääs Fabriker.

Det var svårslaget.

Det var fantastiskt.

Maten, den där anti-pasto förätten, den alldeles perfekt stekta entrecoten, den där pommesen som bara sprödade sig i munnen, kryddsmöret som smälte och desserten...choklad och tryfflar och en fantastisk cappucino.

Att kunna sitta där i dunklet med Kärleken, under flera timmar,  utan att fundera på egentligen hur många timmar det kan vara, är ljuvligt.

Hur jag skulle vilja stanna ögonblicket och förevighetsstanna i stunden.

En smekning på handen, över ryggen, en kyss, en blick och skratt och samtalet.

Det känns som det är först nu som livet börjat, med honom, så som det ska levas och så som det ska kännas.

Och datenight mitt i veckan är ett ljuvligt sätt att leva det.

Tillsammans.

Dela upplevelsen.

Förevighetsstanna.

Så vi satt där, flera timmar, och njöt, och pratade om livet och framtiden.

Om familj och oss.

Oss som ska bli familj.

En stor sådan.

Och vi pratade om glasrummet...det underbara glasrummet där himmlen och stjärnorna blir taket om natten när vi ska sova.

Det där glastaket lovar jag att berätta mer om.
Inget kan få mig att låta bli.

Så datenight..

I underbar långkjol från By Malene Birger  i tungt fallande tyg som löper omlott, tillsammans med spetsblusen från Darling och dom skönaste pumpsen ever.

Och Kärleken...Han var, och är så vacker att det är en ynnest att få vara intill honom.

Och leendet han fyrar av får benen att vika sig och hjärtat att slå.

Hur varje millimeter av kroppen passar ihop som pusselbitar.

Precis som det ska vara. Precis som det ska kännas.

DateNight.

Underbart.

Kärlek

Maja

Inga kommentarer: