fredag 2 oktober 2015

FÖRÄNDINGENS VINDAR MED SPRAYFÄRG


Bästa Sprayfärgen någonsin mina vänner.

Bästa!

Och jag har ju botaniserat en hel del i just den genren som ni vet...


Ända sedan jag för några år sedan upptäckte förtjusningen över att förvandla möbler med sprayfärg har ju hela tiden nya märken och nya sorter testats och jag måste erkänna att det är på snudd en förmögenhet jag har lagt ut för att hitta just Den med stort D.

För spankulerar du in på en helt vanlig bygghandel utan att favorisera någon så hamnar man ändå strax över 100 lappen för att ur densamma butik ha med sig en sprayfärgsburk i påsen.

Och det går alltid åt några burkar eftersom man hamnar i det där sprayfärgs-flowet när man står där virrig och vimsig av ångorna och letar efter fler saker som kan falla offer för sprayandet...

Men så tipsade ju fina Emma om en förträfflig färg vid namn Montana men att hitta en återförsäljare var då tusan inte lätt.

Men, på Skapa Mer så hittade jag dom.

Och till den förträffliga förvåningen och lyckan att dom kostar bara några tior att klicka hem!


Så, tänker ni.

Vad ska tokfröken förändra nu då.

(Förutom att hon förändrat hela sin tillvaro och det kan man ju tycka skall räcka en stund)



Jag får se hur resultatet blir..

Men vad tror vi om en Juniorstol i bronze...och så lite uppfräsckning utav gamla tinn som tappat lyster...

Och så är jag hiskeligt sugen på att göra som just Emma gjort, gå lös på julgrans-ladugårdsdjuren jag sprayade som dekorationer för flera år sedan och istället göra vackra stora förvaringsburkar..

Det är ju det som är det fina med sprayfärg, och ett huvud fullt av ideer.

Och speciellt extra fint när man då dessutom hittat en shop där man kan klicka hem något för en spottsyver som man vart van att spendera en förmögenhet på.

För är det något man just nu, i detta livs-skede, inte har, så är det en förmögenhet.

Kram

Maja

Inga kommentarer: