onsdag 25 november 2015

TJUVTITTA OCH SMYGSTARTA



Har ni lyckats undgå dom underbart ljuvliga mörkblå klänningarna med guldfasaner på från Kappahls festkollektion för barn?

Det har inte jag och just nu ligger dom mjukt och fint inpackade tillsammans med mörkblå strumpbyxor för att på själva julafton öppnas som morgonpaket och ha som julaftonsklänningar på dom två minsta.




Jag har lyst med lite frånvaro här i några dagar, tiden räcker inte och kroppen är trött.
Trött av både goda och onda ting.

Vi har tjuvstartat med lite adventsmys eftersom vi har alla fyra barnen hos oss den här veckan och i helgen drog vi fram degbunkar och tillbehör och bakade både bullar och cakepops.
Till helgen stundar äntligen Julias barnkalas, hon fyllde i juli..
Men som ni alla vet har det vart som det har vart och det har skjutits fram och fram och det dåliga samvetetet blev större och större ju mindre Julia frågade om när kalaset skulle ske.

Nu äntligen blir det av.


Och här hemma har vi då redan börjat smygstarta levandet med den stora familjen som vi kommer vara varannan vecka.

Och ni anar inte, eller så gör ni det, hur underbart det är.

Fyra barn som leker och pratar och umgås. Som spelar spel och är med varandra.
Som skrattar och pratar och där inte bara Julia och Alice vill vara med på sagoläsningen på kvällen.
Läxor görs och skolarbeten pratas det om.

Och så kärleken mitt i allt.
Min finaste.
Han som ser, och vet och förstår.
Han som älskar mig för att jag är jag och för att vi är vi.
Hur vi tar oss tid med varann, mitt i allt med fyra barn.
En kram, en kyss, en hand i min när middagen förbereds,

Den finaste.

Kärlek

Maja

Inga kommentarer: