söndag 10 januari 2016

FULL FART I BACKEN, ÄNTLIGEN!


Underbara söndag och sista dagen på jullovet för dom allra flesta.

Det firade vi med att boka in oss på den mysiga biofilmen om den goda dinousauren jag och barnen, vilket var en skön aktivitet och kvalitetsmys efter gårdagens mer fartiga äventyr då vi njöt av snön tillfullo och packade bilen och åkte till huset där vi i trädgården har en gigantisk och fantastisk pulkabacke redo för två barn och en mamma.






Och ni kan tro att vi åkte!

Och ramlade, och rullade, och gjorde kullerbyttor.










Och lillfis hon kämpade med att ta sig upp, för att på några sekunder ta sig ner.


Och snön den föll och föll och kallt var det men vad smakar då bättre än grillad korv och varm oboy i skydd från snöyran.

Helt fantastisk var det.
Kallt ja, men härligt.
Och nya understället från Craft fick bekänna färg på mamman.






Lördag, underbara lördag, som jag tillbringade med mina älskade.
Pulka och korvgrillning.
Och snö överallt, och en massa skratt som landade i kroppen och hjärtat och jag påminns ständigt över hur lyckligt lottad jag är.
Jag träffade mannen, han jag vill och kommer leva med.
Och vi stod där intill varandra på altanen, medan snön yrde ovanför oss.
Altanen där allt började på något sätt.
- Minns du när vi stod här...? När du kom hit den där söndagen...?

Om jag minns...jag minns varenda andetag.
Varenda blick och ord.
Och jag minns siluetten i dörröppningen mot kvällshimlen när hans nästipp nuddade mig och jag var förlorad, där och då och nu och för alltid.

Kärlek

Maja


Inga kommentarer: