onsdag 6 januari 2016

NÄR VI SKÅLADE IN DET NYA ÅRET



Hur ska jag summera en helt fantasisk kväll.

Nyårsafton som vi spenderade på tu man hand.

Han och jag.

I långklänning och kostym.

Den vackraste mannen jag vet, hur han rör sig, hur han rör mig, hur han får mig på fall varenda dag.
När han kom ner omklädd för trappan var det som att bli träffad av en stöt.
Så-ljuvligt-vacker.

- Vi klarade det, tänkte jag.
Min vackraste och jag, 
Vi kom ut hela på andra sidan.
Jag vill ha dig i tid och evighet.

Nyårsafton 2015.

Kvällen som tumlade om mig gång på gång.

Med en helt ljuvlig välkomstdrink, bubblande champange, den där champangeflaskan som följt med oss lite överallt men som vi aldrig haft tid att njuta av.
Nu hade vi det.

Väl värt väntan.

Vi njöt av gratinerad hummer med västerbottenost.
Ljuvlig tornedou med gorgonzolasås och potatistårta.
Crostata Di Lemone med jordgubbar och choklad och som tradtionen bjuder, Dry Martini.

Men tillsammans går tiden alltid så snabbt, eller så är det för at vi tar oss tiden med varandra, när klockan närmade sig tolvslaget hade vi inte ens börjat med desserten.

Mitt mest fantastiska nyår någonsin.

Bara att vara vi, efter den här långa tuffa resan som vi tagit oss igenom.

Långa samtal om allt, en massa skratt och kärlek.

Värme och ömhet.

Att stå ute på balkongen i hand famn och beskåda den upplysta fyrverkerihimlen och skåla in vårt 2016 kommer alltid ligga bomullsvarmt i hjärtat.

2016.
Vårt år.





Klockan som jag vag honom i julklapp, med texten:
"För att tiden inte ska springa ifrån oss, utav vara livet ut..."

Och den passade honom perfekt, den var så mycket han, och den är gudomligt attraktiv runt hans handled.


Min vackraste kärlek.

Jag älskar dig innerligt.








Ett nyår av kärlek och jag vet i varenda tum av kroppen att resan hit var värt varenda hot, varenda spark, Varenda livrädd känsla jag hade, Det var värt att under lång tid bara sova med ett öga, Det är värt allt.
Jag och barnen kom ut hela.

Och där väntar Fredrik.

Så:

Välkommen 2016.

Detta är vårt år.

Året vi blir familj och vi på riktigt.

Det är nu livet börjar,

Välkommen!

Inga kommentarer: