fredag 8 januari 2016

VÅRT MASTER BATHROOM SKAPAS


Välkomna in för att se hur vårt vackra Master Bathroom tar form...

En vy från köksön..där kommer vi sedan kunna blicka rakt in på den långa vackra kommoden.


Okej, då tar vi rundturen och lite sneakpeak på skapandet.

Stående i dörröppningen kommer man där under fönstren sedan kunna beundra, jodå, verkligen beundra det stora gigantiska dubbelbadkaret från Duravit, inbyggt i vacker natursten.

Till höger kommer den vägghängda kommoden byggas, med dubbla runda handfat, spegel från tak och ner, blandare från HansGrohe som kommer ut från spegeln.

Och som vanligt blir jag så där nippertippig och hoppig och kan knappt bärga mig tills det står där..


Återigen, kommoden (som min händige man kommer bygga...) kommer pryda denna väggen, tillsammans med gigantisk spegel.



Tada!

In i det där svarta utrymmet, där förbereds det för en glasbastu.
Med ett vackert bastuaggregat från Tulikivi i vitt, 
Bastulaven har herrn designat fram formen på och det kommer bli helt ljuvligt.
Glasväggar och glasdörr för maxmalt ljusinsläpp
(Och så klart för att man ska kunna tjuvkika lite, hihi)



Men ett badrum i denna kalibern, likosm i vilken kaliber som helst bör ju ha en toalett och det blir det ungefär där den svarta sopsäcken står, en vägghängs historia också den från Duravit.

Och så bakom den lilla väggen, där inne blir det dusch.

Inbyggd takdusch från HansGrohe och superläckra lodräta handukstorkar utanför, ovanför dom där hålen ni ser där elen skall komma ut.




Japp, nu kan man tänka att jag står upp i badkaret, för det är då jag ser allt detta.

Kommoden till vänster och toalett och dusch till höger och alldeles intill mig, glasbastun.

Ja men ni må ju tro att vi knappt kommer lämna vårt vackra Master Bathroom.

Dessutom är det helt barnförbjudet där inne då det nuvarande byggs om lite för att passa fyra barn så dom får dubbelhandfat med kommod och varsin stor låda och stor spegel och bra belysning.

Lovar att visa er mera från byggnationen, det är så förvntansfullt i hela kroppen men snart, snart är vi där och vi längtar, jag längtar.

Önskar alla en härlig Fredag!

Kram

Maja

Inga kommentarer: