söndag 1 maj 2016

DATENIGHT FÖR ME AND MISTER RIGHT

Så kom lördagen och helgen, en helt utan barn och bara för oss.
En helg vi behövde.
Att vara man och kvinna och inte mitt i allt kaos som just nu är, glömma bort varandra.
Rå om, vårda, visa, längta, älska och sitta mitt emot i timslånga dialoger som får hjärtat att om än mer veta och förstå att mannen jag vill dela livet med sitter nåbar intill.
Luta huvudet mot hans axel och känna hans hand i min på promenaden till restaurangen ute på piren.
Att efter ett år av kärlek känna pirret från första dagen.
Vi behövde den där DATENIGHT helgen när vi packade weekendväskan och checkade in på hotellet i stan med utsikt över vatten och fartyg.



Ett rum med utsikt, dela en flaska rött på terrassen medan middagsbordet förbereddes ute på piren, locka håret, göra sig vacker för mannen, slingra sig i den där fantastiska skapelsen av Karen millen jag aldrig haft möjlighet att bära, fötterna i klackar och mjukt smyga in i famnen på Kärleken som är så vacker att jag aldrig kommer förstå dom som har åsikter om mitt val hur jag ville leva mitt liv när jag snubblade på kärleken, igår för ett år sedan.





DATENIGHT med söndsgsshopping på NK och brunch medan regnet föll utanför.
Om jag älskar?
Evigt.
Alltid.

Kärlek
Maja 

Inga kommentarer: